onsdag 5. desember 2007

Min lille ødipus

På vei hjem fra familiekoret i kveld var det glatt på veien, og jeg akket og oiet meg en del ned bakken her, mens jeg klamret meg til barnevogna Lillesøster satt i. Storebror syntes nok jeg klagde litt mye, for selv hadde han ingen problemer. Jeg forklarte ham at barn som oftest er litt mer lettpåtå enn gamle damer, men da kom protestene.
"Du er ikke gammel, mamma! For du har ikke sånne gladstreker som gamle folk har i ansiktet".

Finingen min. Og det på samme dagen som han sang selvdiktet sang til meg om hvor fin og flink og supermamma jeg er, til melodien "På låven sitter nissen" (siste setning: Alle barna syns at du er fii-hin, og vi danser rundt mamman vår i ring, ring, ring). Noen dager er det helt fantastisk deilig for selvtilliten å ha en sønn.

1 kommentar:

Toril sa...

Herlig! Det er godt at noen setter pris på en uansett:)