lørdag 11. juli 2009

Rosablogging: Hyttemote

Jeg synes ikke de klassiske motebloggene tar vårs hyttefolk helt på alvor. Det er litt andre strømninger som gjelder her ute i havgapet enn i Bogstadveien, for å si det sånn. Når man verken har butikker eller innlagt vann (knapt nok naboer, for den saks skyld), gjør det noe med det visuelle uttrykket.

Derfor tenkte jeg å gjøre mitt for motebloggsugne hytteentusiaster.
Her er Hannes hyttemote (temmelig inspirert av Avils hagemotepost, selv om jeg nok kan fastslå at jeg drar ting litt lenger, uten å skryte).


Håret er stylet med saltvann og hodepute.
Store solbriller - fordi det er sol, vel!
Koko-smil og kameraskygge, litt av samme grunn.


Rutete sommerkjole fungerer ypperlig i solveggen (og på stranda, og på utedoen, og i skogen, og i sofakroken for den saks skyld).


Den norske sommeren er en lunefull beiler, noe en hytteentusiast vet alt om. Hun tar derfor sine forholdsregler. Brun joggebukse for en avslappet look.
Uttrykket kompletteres med fars grå hyttetøfler med raffe nupper. Størrelse 43 gir rikelig med frihet og et lunt rom for tærne.

Sånn, da mangler vel egentlig bare en hatt av aluminumsfolie.
God sommer!

10 kommentarer:

Toril sa...

Herlig sommermote!
Har nettopp lest gjennom alle innleggene i juli, mye kjekk lesing! de siste årene har jeg tenkt at jeg gjerne skulle hatt et sånt sommersted der minnene strømmer fra vegger og skuffer og livet er late dager med gode opplevelser. det har vi ikke, men prøver å gjøre det samme hjemme og på teltferie, i Danmark i år, med vekslende hell. Mye mulig det ikke blir telt neste år... Men frokost på teppe i hagen og piknik under spisebordet blir det nok mer av:-)

Kos dere videre! Gleder meg til å se dere i månedsskiftet!

Hanne sa...

Det å ønske seg en allerede etablert familiehytte er litt som å ønske seg en storebror: (noe jeg gjorde i store deler av oppveksten) -helt bortkastet tid. Og som jeg uttrykker i en tidligere julipost, dette med minner og gode opplevelser skaper man like gjerne i hagen eller under spisebordet. Gjett om ungene husker sånt! Kos dere masse i sommer, vi gleder oss til å treffe dere igjen i månedsskiftet! Hurra!

rikke sa...

Si ikke det om at å ønske seg en veletablert familiehytte er fånyttes - det gjelder bare å egle seg innpå rett familie...

Sees på hytta til onsdag! :D

Anonym sa...

Herlig sommermote! Jeg synes du ser snasen ut, jeg!
Ellers kan man kombinere hytteliv med luksusfølelse også - ingenting kan sammenlignes med hvor ren man føler seg etter en dusj på tillmålt vann i utedusjen!
Fortsatt god sommer :-)

Hanne sa...

Rikke: Der har du selvfølgelig et veldig godt poeng - og et godt tips til familiehyttesugne: Finn en dertil egnet familie! :)
Gleder meg til du kommer!

Olava: Takktakk! I dag har jeg vasket den rutete i vannbalja, og varierte derfor antrekket med blomstrete kjole og grå joggebukse. Helt ellevilt, med andre ord. Men nå er sola borte igjen og fleecejakka fremme. Satser på badevær i morgen.

Anonym sa...

God sommer, Hanne! :)

Hilsen Marte - nok et hyttemenneske, og nå
også tidligere elev i
tekstgruppa.

Dreamgirl sa...

Hehe, herlig hyttemote og akkurat så "casual" som det skal være :)

Hanne sa...

Næmmen Marte, så hyggelig! Håper du har en brillefin (hytte)sommer du også, og stikk gjerne innom her senere også! :)

Ellinor: Casual er stikkordet, ja!

Hanne sa...

Næmmen Marte, så hyggelig! Håper du har en brillefin (hytte)sommer du også, og stikk gjerne innom her senere også! :)

Ellinor: Casual er stikkordet, ja!

Inger sa...

Hehe - her kjente jeg meg godt igjen! Vi følger samme mote om sommeren vi :)