fredag 6. mai 2011

Fredagslyd: What Did You Learn in School Today?

Ettersom jeg er sprøere enn flatbrød, litt travel, veldig lat og dessuten har sluntret unna med både tirsdagslyd og fredagsdikt i det siste, gjør jeg noe helt ellevilt:
Jeg slår sammen ukas tirsdagslyd og ukas fredagsdikt til en diger klædd og kaller det fredagslyd! See what I did there? Jeg er veldig lur.

Fredagslyden denne uka er fra 1964 og er av og med Pete Seeger, som virkelig er lur. Hvem han er? I kommentarfeltet til sangen omtales han som "the original folk-punk artist", og det synes jeg igrunn er ganske treffende.

A fixture on nationwide radio in the 1940s, he also had a string of hit records during the early 1950s as a member of The Weavers, most notably their recording of Leadbelly's "Goodnight, Irene," which topped the charts for 13 weeks in 1950. Members of The Weavers were blacklisted during the McCarthy Era.

In the 1960s, he re-emerged on the public scene as a prominent singer of protest music in support of international disarmament, civil rights, and environmental causes.

2 kommentarer:

Merel sa...

Bare ett ord (det er sjelden jeg begrenser meg såpass): Hjerteskjærende.

Hanne sa...

Merel:
Nemlig.