fredag 22. juli 2011

Tjuv! Diktatordritt!

Det er ikke noen frøkensport å delta i brettspill her på hytta. Tonen er ganske barsk og ingen lar noen vinne bare for å være snille. Etter å ha ventet med lengsel noen år, ble Storebror (10) i fjor endelig stor nok til å delta i vårt favorittspill Settlers, noe han mestrer irriterende godt.

Men av og til blir overmakten for stor. Som her, hvor faren hans (hvit spiller), bygde seg ut i alle retninger og attpåtil spilte monopolkortet og stjal all kornforekomsten til øyas bosettere.

Da så Storebror ingen annen utvei enn å demonstrere. Og vips kom det opp sinte plakater på Mannens eiendommer:



Det er jo hyggelig at barna skriver, tenker jeg. Og ikke minst at de har vett til å demonstrere mot urettferdighet i verden generelt (og på Catan spesielt).
Det er med andre ord et visst håp for verden.

2 kommentarer:

Katrine sa...

Ha ha ha! "Ta deg en jævla svær bolle"
Hvor tar de det fra, de søte små;-)

Trine s sa...

Settlers er veldig gøy! Men bare hvis jeg vinner over dem jeg syns jeg burde vinne over. Som tiåringen i egen familie... Stor sjangs for at det heller hadde blitt meg som demonstrerte mot tiåringens overmakt her i hus, de er jaggu irriterende gode ;)

Hvordan oppdrar man barn som i en alder av 10 år forstår seg på demonstrasjoner og plakatskriving? Her er nemlig den litt mer kjente varianten "furting og slenging med leppa" mye mer utbredt hvertfall hehe