onsdag 15. oktober 2008

Kloke ord bør leses av mange

Det blir tidlig mørkt nå. Det er vått ute. Jeg er litt sliten og litt tiltaksløs. Men jeg tenner et stearinlys, planter rompa i sofaen og gleder meg til store og små ting. Det er fint å glede seg.

Når nettene blir lange er det dessuten veldig fint å ha et bloggunivers å gå på oppdagelsereise i. Jeg trenger ikke forlate huset for å dra på besøk til andres hjørner av virkeligheten. Jeg blir glad, rørt, engasjert, forbannet og imponert. Jeg blir utfordret til å tenke andre tanker. Jeg lærer. Kort sagt skikkelig fine greier.

I dag har jeg lest to kloke bloggposter jeg gjerne vil dele med flere.
Den ene er Virrvarrs og handler om å vokse opp i relativ fattigdom. Den finner du her.
Den andre tilhører Haustljos og introduserte meg for begrepet A4-livskompetanse. Les den her.

2 kommentarer:

Toril sa...

Takk for stikket i hjertet og vondten i magen, i tillegg til hodepinen og det konstante trykket i hjernen bloggene forårsaket. Jeg trengte det.

Klem, Toril

Hanne sa...

Vi trenger det, noen hver.