torsdag 28. juni 2012

Statusrapport, første ferieuke

Jeg er allerede ferdig med fjerde feriehverdag, og så langt må jeg si at det har gått alldeles strålende, sånn latskaps- og lystprinsippmessig.
Riktignok har jeg smugjobba bittelitt med å renskrive noen undervisningsnotater og lage noen lister for høstens gjøremål, men det var bare fordi jeg ville det selv, og dessuten er det lurt med gradvis nedtrapping. Bortsett fra den lille skampletten har jeg imidlertid oppført meg helt upåklagelig:

Jeg har solt meg litt hjemme på terrassen, blitt klissvåt av plutselig regnskyll, fått tre-fire myggstikk og drukket øl på den riktige sida av Oslo med to av verdens beste damer. Jeg har lest brorparten av den første Game of Thrones-boka for meg selv, og brorparten av Marikken på Junibakken høyt for Lillesøster. Jeg har nytt hvitvin i solveggen hos supersvigerinna mens ungene hadde vannkrig, bakt verdens aller beste kanelboller, forspist meg på verdens aller beste kanelboller, sett 10 episoder av Girls på rappen, kjøpt ny sofa og bestilt kinobilletter til Istid 4 i morgen.

Rimelig høy måloppnåelse, om jeg skal si det selv. Hva med dere andre?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan jeg spørre hvor du så Girls-episodene? Antar at du ikke lastet de ned ulovlig :-)

Hanne sa...

Anonym:

Nei, jeg laster ikke ned, men jeg streamer dem. Jeg er klar over at det er en slags gråsone (først og fremst fordi regelverket ikke er oppdatert rundt det), men det må stå sin prøve. Det finnes jo opptil flere betalingsnettsteder jeg kunne sett sånt på, men ingen av dem lar meg betale fra Norge. Veldig dumt.