fredag 23. november 2007

Et befriende perspektiv




I går var jeg som tidligere nevnt deltaker i en temakveld om adopsjon i Store Studio på Marienlyst.
Der var også Ane Ramm. Hun er adoptert fra Korea og har skrevet boka Adoptert, som hun leste litt fra. Jeg fikk heldigvis kjøpt med meg et eksemplar (de gikk som varmt hvetebrød før Fedon kom på banen), og jeg har nettopp lest den ferdig. Det var fascinerende lesing. Blant annet fordi jeg kjente meg igjen i så vanvittig mye av det hun skriver, selv om hun er litt eldre enn meg og i motsetning til meg såkalt synlig adoptert. Men også fordi boka er noe så sjeldent som en lettlest, varm og til tider svært morsom bok om å være adoptert. Og det har sannelig vært mangelvare!

Derfor vil jeg på det groveste anbefale boka hennes, til både adoptivforeldre, unge og voksne adopterte og alle som ellers måtte ha tilknytning til eller interesse for temaet. Dette er den boka jeg selv gjerne skulle lest i ungdomstiden.

Kjøp den! Les den!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg reklamerer også for den til de jeg kjenner!