torsdag 29. november 2007

Slank til jul

100% sikker metode for å komme i form! Glem LK-metoden, nå gjelder
SB-metoden(småbarnsmetoden)


Det er kjent at toåringer i de aller fleste tilfeller er slanke. I samarbeid med barneleger, radiologer, ernæringeksperter og utslitte foreldre er denne ufeilbarlige dietten forsket frem:

Frokost:
Ett kokt egg, en skive brød med syltetøy. Spis to små biter av egget og smør resten ut på golvet. Ta en bit av brødskiven og klin deretter syltetøyet godt inn i ansikt og klær.

Lunsj:
Fire fargestifter (valgfri farge), en neve knust potetgull og tre munnfuller av et glass melk (hell resten på gulvet).

Middag:
En kjeks, to mynter. Noe søppel du finner under sofaen.

Kveldsmat: Lag en skive ostesmørbrød som du hiver på gulvet. Drikk 4 munnfuller fra badevannet ditt.

Dietten gjøres mer effektiv med riktig tilrettelagt mosjon.

For eksempel:
*Legg deg på gulvet i et kjøpesenter og vri kroppen i slynger rundt
samtidig som du skriker av all kraft for å øke lungekapasiteten. Når
mannen fra Securitas kaster deg ut av butikken, gjør du sterk motstand.

*Spring over alt, hopp innimellom. Fall ofte og regelmessig; å reise
seg opp igjen styrker musklene. Husk lungene. Skrik samtidig med disse
øvelsene.

*Be om en sparringpartner ved påkledning. Gjør med alle krefter
motstand mot å bli påkledd. Nøy deg ikke med ett skift, krev også å få
bytte til andre klær minst tre ganger.

Garantert endring loves!

--------------------------------


Denne fikk jeg på epost fra min supersvigerinne Nina. Ganske søt og treffende, synes jeg (nå snakker jeg om mailen altså, selv om Nina også er søt). Lillesøster (min slanke toåring og autoritet på sånt) får rikelig med den typen mosjon som er skissert ovenfor. I tillegg er hun sterk på klatring i hyller, gjerder, kjøkkenbenker, stiger og alt som kan bringe henne høyere over bakkenivå. Så spiser hun til gjengjeld som en hest. Mottoet hennes er "alt er godt, og mer av alt. Og det blir alltid litt til overs for å leke med".

2 kommentarer:

rikke sa...

Nå har jeg spist åtte fargestifter, og kjenner forskjell allerede! Skal straks gå på polet, og tar sikte på en skikkelig runde med hyling og orming rundt på gulvet. Regner med å ha blitt forsvinnende tynn til neste gang vi sees, så ta med lupe for sikkerhets skyld!

Send Nina en takk for knakende god slankekur også :)

Toril sa...

At jeg ikke har skjønt dette før! Gleder meg til å gå på senteret når denne er blitt allment kjent!

Det er forresten godt vi slipper den delen med klatringen, for det blir så fort svimlende høyt når jeg begynner å klatre, siden jeg starter på 1,80 mener jeg... Lise kan faktisk klatre dobbelt sin egen høyde uten å bli så høy som meg!

toril