søndag 7. desember 2008

..men okse der og giraff sto



"Men okse der og asen sto, og asen sto,
og så den Gud og Herre god.
Halleluja, halleluja."


Så sier sangen "Et barn er født i Betlehem". At den ikke sier et kvidder om verken skjeletter eller giraffer, bryr ikke Lillesøster seg om. I et ubevoktet øyeblikk bestemte hun seg for å ommøblere i julekrybba.
Stakkars Maria er blitt skjøvet ut i kulda, en vismann har fått et skjelett på fanget, to kjempestore engler er med i selskapet - og plastgiraffen Melman følger spent med på opptrinnet.

Egentlig synes jeg krybba fikk et lite løft av Lillesøsters regi, så den skal få være sånn. I hvert fall inntil den lille teologiarkitekten bestemmer seg for å ommøblere igjen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

FOR et herlig blikk hun har! Skikkelig blinkskudd dette altså :)

Hanne sa...

Ja, hun ser akkurat så gladrampete ut som hun ofte pleier å være. :o)

Ragnhild sa...

Gud, så nydelig hun er! La krybbefesten begynne!

Toril sa...

Jeg fikk lyst til å skrive "Signe julen", men siden jeg ikke er troende vet jeg ikke om det er passende, så jeg skal la det være...

Herlig bilde, fantastisk å fange det uttrykket i øynene, og flott krybbe- julen fikk liksom litt nytt innhold!

Klem

Berit sa...

Praktfullt!
Hilsen fra en fersk hageblogger som falt pladask for hjørnet ditt under tordenbloggen.

Hanne sa...

Ragnhild: Tusen takk, jeg er selvfølgelig helt enig.

Toril: Det synes jeg er absolutt passende! Og ja, det lønner seg visst å ha med kamera når man tar ungene på fersken.

Berit: Så hyggelig - og hjertelig velkommen. :o)

Anonym sa...

Ha ha- det er jenta mi, det!! Blikket hennes viser i allefall at hun er strålende fornøyd!! :))

Hanne sa...

Ja, du kjenner nok igjen det blikket, Cathrine. :o)