fredag 5. desember 2008

Har'u en stemme til overs?

Så er skrekkens dag kommet: Jeg skal konkurrere mot et av mine virkelige blogg-idoler. Fr.Martinsen er alle de tingene jeg har innsett at jeg aldri kommer til å bli. Der hun er lavmælt og underfundig, er jeg høyrøstet og plump. Der hun er er en gåtefull katt, er jeg er en trampende elefant.
Jeg er fornøyd med meg selv, altså. Men i cup-sammenheng blir alle kontraster og mangler nådeløst tydelige.
Det får nå bare være som det er.

Kjør bloggerick:


En vettaskremt blogger fra landet,
hun gledet seg ikke det granne.
Mot dronning av blogg
var hun underdog
og tryglet sårt: "Stem litt på Hanne!"



FAQ:
1. Hvordan stemmer jeg?
Du stemmer her. (åttendelsfinale nr 6).
Du kan stemme både i pollen (altså der du merker av og trykker "vote") og i kommentarfeltet (som du finner helt nederst på siden).
NB! Stemmene i kommentarfeltet teller ekstra mye!

2. Hvorfor bør jeg stemme på Hanne?
Du mener foruten den desperate bloggericken?
Nå har jeg gjort det til en slags valgkampvane å tilby utvalgte smakebiter fra bloggen min, og ser vel ingen grunn til å la være i dag.

Derfor:
Hos meg får du alt det gøye (og noe alvorlig)jeg har nevnt før.
Dessuten kan du lese om bittesmå feminister og sære ganer.

Jeg skriver om nyervervet visdom og store dumminger.
Og så krydrer jeg med en dæsj musikk og litt film - og de evinnelige fredagsdiktene.
Blant annet.


Oppdatering lørdag: Jaggu fikk jeg mange stemmer, men fr.Martinsen fikk enda flere. Dermed er jeg ute av konkurransen og kan konsentrere meg om noe annet enn å trykke F5. Jeg er veldig fornøyd med å havne blant de 16 beste, og vil gjerne takke for alle stemmer og brillefine kommentarer. En spesiell takk for de suverene kommentarrickene!

8 kommentarer:

rikke sa...

Har stemt, bedriver nå lobbyvirksomhet. Skulle jaggu meg nesten tro at jeg jobbet i den bransjen :)

Hanne sa...

Hehe, ja - hadde du bare jobbet innen PR, lissom. ;o)

Anonym sa...

Lykke til, Hanne! :) Håper det går veien for deg!

Jeg har gitt opp (så klart), men satser på å skrape til meg de poengene jeg kan. Målet mitt var å slå fjorårets plassering og det ser det ut til at jeg klarer. Men mot Virrvarr har jeg ingen sjanse - selv med valgkamptegneserie og aktivt stemmefiske. :)

Heia den som vinner (buksa full av pinner)! (Har jeg lært av Poden min...)

:)

Hanne sa...

Tusen takk, lothiane. :o)
Jeg har vel ikke kjempeforhåpninger, for det er jo selveste fr.Martinsen.
Du har fått pollstemme av meg, men jeg måtte gi kommentaren til Virrvarr, for jeg mener jo at hun bør vinne hele greia. Men fyttigrisen så fin tegneserie du har lagd - og i tillegg har du blitt tegnet av virrvarr. Det er jo reneste vinn-vinn-situasjonen. ;o)

Dreamgirl sa...

Jeg har lydig avgitt min stemme. Og dessuten, jeg var innom dronningbloggen, men jeg synes det er skikkelig vondt å lese hvite bokstaver på svart bakgrunn på pc-skjerm. Og nesten bare derfor er din blog bedre ;)

fr.martinsen sa...

Beklager det der Ellinor, jeg er enig, det er det verste. Jeg har stadig det svarte fordi jeg syns det blir finere bakgrunn til fotografier.

Og så prøver jeg å kompensere med mange linjeskift.

Nå er det ikke meningen egentlig å prøve å høste stemmer herfra, det skulle tatt seg ut, jeg fikk bare lyst til å forklare det.

Hanne sa...

Jeg synes fr.martinsens blogg er veldig stilig. Selv har jeg nok en del å hente på å pusse opp her inne, men det blir nok ikke med det aller første.

Dreamgirl sa...

Jeg mente ikke at bloggen din var dårlig, men at det bare var vondt å lese det :) Bloggen er brillefin den, men jeg heier på Hanne likevel :)