onsdag 2. september 2009

For ansvarsfraskrivelse, trykk 1

Utdanning er skikkelig hot stuff i valgkampen i år, og det er interessant å høre alle de sterke meningene om hva som er galt med skolen fra folk som ikke har satt sine bein i ei tavle på tjue, tretti år - verken som elever, lærere eller foresatte.
Det er som om jeg skulle uttalt meg sterkt og påståelig om betongmiksen i nye skyskrapere, eller noe annet jeg ikke aner at jeg ikke vet så mye om.

Dette er imidlertid ikke et skolepolitisk innlegg - så langt derifra. Og ingen må finne på å tenke at det har med vurderingsforskrifter å gjøre!
Men morsomt, det er det. Jeg fikk den opprinnelig på mail med følgende tekst:

This is the message that the Maroochydore High School, Queensland, staff voted unanimously to record on their school telephone answering machine.
This is the actual answering machine message for the school.
It came about because they implemented a policy requiring students and parents to be responsible for their children's absences and missing homework.
The school and teachers are being sued by parents who want their children's failing grades changed to passing grades - even though those children were absent 15-30 times during the semester and did not complete enough school work to pass their classes.


6 kommentarer:

Frøken M sa...

Fantastisk! Befriende deilig å høre

Toril sa...

Hehehe!

Helga Marie sa...

Festlig! :-D Jeg har lagt ut lenke til bloggposten din på skolens personalrom på Fronter.

Hanne sa...

Jeg synes den er strålende morsom - og mye fordi det er et ørlite element av gjenkjennelse der, selvsagt. ;)

Anonym sa...

Fantastisk! Jeg tror rett og slett jeg stjeler denne og bruker den på kurset for tillitsvalgte neste uke.
Ina

Hanne sa...

Ina: Kjør på, den vil sikkert slå an der. :)