tirsdag 8. september 2009

Slik stemmer elevene i Lillestrøm

Så fikk vi lov til å offentliggjøre resultatet av skolevalget ved Lillestrøm videregående skole, og jeg må si at det var interessante greier:

Antall elever ved skolen: 788
Antall avgitte stemmer: 680
Deltakerprosent: 86.3%



Aller flest stemmer til Arbeiderpartiet og Venstre, med SV på tredjeplass og Høyre på en fjerdeplass. Frp fikk sannelig bare 8,4 prosent av stemmene. Hvis man ser på det fine skjemaet her, kan man se at selv om Ap fikk flest stemmer, gikk de littegrann ned fra forrige gang, og det samme gjorde både H og Frp.
SV har fått litt flere stemmer enn ved siste valg, mens Venstre, gurimalla, har gått opp med hele 15,9 prosentpoeng!

Nå skal jeg løpe avgårde til et møte eller to, og senere i kveld skal jeg sammenlikne med lands- og fylkesoversikter, for å se hvor typiske (eller kanskje utypiske?) vi er. De endelige oversiktene foreligger nemlig ikke før kl 20.00, selv om noen juksa litt i går kveld.

2 kommentarer:

Sesselja sa...

Fin-fine resultater fra Lillestrøm. Jeg liker selvsagt spesielt Venstre-tallene. :)

Hanne sa...

Jeg synes de er absolutt brukbare, ja, og er jevnt over begeistret over elevmassen, for å si det sånn.

Mht Venstre-resultatet har jeg fått inntrykk av at Abid Raja gjorde en knallfigur på skoledebatten - og det var nok mange som bestemte seg der.

Selv stemmer jeg ikke Venstre, men det er vanskelig å mislike dem. ;)