mandag 9. februar 2009

Huset som fikk tenner



- Se, bilen har tenner, sier Lillesøster når hun får øye på biler med istapper foran på støtfangeren.
Men i dag var det sannelig menighetshuset på Skedsmokorset som hadde fått tenner i den praktfulle vintersola.
Og så lang som den ene istappen er! Jeg følte meg som en ekstremsportutøver da jeg våget meg inn under den dryppende tanngarden. Heldigvis kom jeg meg helskinnet ut av det hele. Det hadde jo vært en litt teit måte å ryke på. På den annen side er det jo kort vei til kirken og saligheten når man allerede er på menighetshuset, det er bare rett over veien.
Og nå er det på tide å slutte å skrive, før jeg roter meg enda lenger ut på viddene. Dette henger jo ikke på greip i det hele tatt.

Kort oppsummert: Fint vær, lang istapp. Takk.

9 kommentarer:

rikke sa...

Å få en sånn på tvers gjennom nøtta hadde vært verdt en hel episode av Akutten! I tillegg til at det hadde vært satans vondt, da seff...

Hanne sa...

Åh, men når man blir spiddet av en istapp får man jo en helt spesiell utfordring. For du vet jo (som alle ER-seere) at når man spiddes av noe, må man ikke fjerne objektet før man er på sykehuset og proffe kan gjøre det, for ellers kan man blø ihjel. Men hva om objektet er en istapp, da? Og den SMELTER før man kommer på sykehuset? Dør man langsomt og dryppende, da eller? Huttetu.

Toril sa...

Uhu... Det så skikkelig skummelt ut! Og bedre ble det ikke etter de blodige utlegningene deres.

I barnehagen i dag har vi moret oss med å se på alle bilene som seilte sidelengs i svingen- heldigvis ikke samtidig... Bergensere og snø, vet du!

rikke sa...

Det man må gjøre da, dr Pandus, er å putte hodet i en kjølebag og la det stå til. Og håpe at ulykken skjedde på Finnmarksvidda (hvor det vel strengt tatt ikke renner over av istapper, men likevel). Alternativt fryse ned hodet med en kald skulder, som jeg regner med at vil være Mannen sitt forslag hvis du skulle slumpe til å spørre ham til råds. Men det er sånne (teoretiske) utsagn som gjør meg sikker på at vi hadde vært mye bedre jukseleger enn ham i en kriseistapp-gjennom-kålen-episode.

Huff, dette var veldig rørete. Er fornøyd nå! :)

Hanne sa...

Hahahaha, kald skulder! *ler på meg tena lady*

Karen sa...

Prøv å dyppe istapp i Fun Light, for så å slikke på den! Tidenes vinterlørdagsgodt, uansett alder.

Hanne sa...

Karen: Virkelig? Oi, det kan ikke stå uprøvd!

Anonym sa...

Nå så jeg for meg ett stykk dame med istapp gjennom hodet. Ikke noe deilig syn :/

Men det gikk jo bra :)

Hanne sa...

Trine s: Ja, det går som regel bra. Men det er ikke grenser for de makabre bildene man klarer å danne inne i hodet sitt. :O)