torsdag 19. februar 2009

Skip o'hoy, kamerater

I morgen er det karneval i barnehagen. Jeg spurte Lillesøster hva hun ville kle seg ut som. Hun tenkte seg om en stund, før hun erklærte (med finfint trykk på første stavelse):

- Jeg vil være KAMMERAT!

Vi har en stor utkledningskiste i gangen som er full av kostymer, parykker, gamle klær og andre morosaker. Men jeg er litt usikker på kamerat-dresscoden for tiden, så jeg prøvde å spørre meg fram til hva slags kostymeeffekter hun så for seg.
Og etter en stund viste det seg at det kameraten lignet mistenkelig mye på en pirat.
Heldigvis har vi pirat-ting i kista. Vi prøvde det på i kveld, og Lillesøster var storfornøyd.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lillesøster var da helt til å spise opp! Blir nok topp å være Kammerat på karneval i morgen ;)

Merete, Bodø

Hanne sa...

Takk for det, Merete. Og mye tyder på at hun gleder seg - for hun har ennå ikke klart å sovne. Det kiler visst for mye i magen.

Anonym sa...

Hvem ønsker seg ikke en slik flott pirat kammerat! Håper piraten får en super dag i barnehagen!

-Camilla

Toril sa...

Så tøff!

(Og dermed sank mitt piratkostyme til karnevalet i barnehagen i morgen langt ned på kulhetslisten... Godt hun ikke er der i hvertfall!)
Ship ohoy og en tønne med rom!
Toril

Anonym sa...

FANTASTISK!!

klem fra stolt tante

Anonym sa...

Hei igjen!
Håper Kammeraten hadde det supert på karneval i bhg ;)

Mitt lille gull var nasse nøff, og da hun ble henta var hun blitt rosa i fjeset også!

Ha ei strålende helg!

Hilsen
Merete, Bodø
(Stolt mor til Koreaskatt)