fredag 16. januar 2009

Og her er VL-saken



Den kan leses her - komplett med eget diskusjonsfelt og alt.
Men hvor har de gjort av link til de relaterte sakene i bloggen min, som de lovte meg?

Oppdatering: Jeg fikk mail fra den hyggelige journalisten, som lovte at det skulle komme link. Hun kunne også fortelle at i papirutgaven er det henvisning, og attpåtil er visst Lillesøster og jeg coverpiker på inngangssidene til helg-seksjonen. Du verden!

Oppdatering 2: Her er en faksimile av saken fra papiravisa. Fine bilder, gitt. Og jeg synes journalisten har fått fram de viktigste punktene godt.
Mine mobilbilder av avissidene er imidlertid av laber kvalitet og yter dem ikke rettferdighet.



Klikk på bildene for større format.

10 kommentarer:

Sesselja sa...

Som jeg har skrevet andre steder på veven: Veldig fint å lese om tilknytning utenfor de vanlige adopsjonsfora!

Ragnhild sa...

K J E M P E F L O T T !

Skikkelig supert, Hanne. Det er rett før jeg reiser til Skjetten for å gi deg en klem. Du fortjener det for å ta deg bryet med å sette dette på dagsorden. For meg så er dette GULL verdt - jeg skal vise det til alle!

Hilsen Ragnhild som skjelver av mangel på kontroll over billetter, pass, visumsøknader, permisjonssøknader, livet generelt osv.

Anonym sa...

Kjempebra Hanne!
Vi trenger all den fokus på tilknytning som vi kan få! Veldig viktig å øke kompetansen til alle som omgås våre adoptivbarn. Vi har selv slitt veldig med å få våre nærmeste til å forstå de grensene som vi har satt rundt vårt barn. Artikkelen til Haarklau i BT hjalp noen av våre nærmeste til å innse at vi hadde et poeng... Så trenger ikke de vite at vi ikke er enig med alt han sier...;-)
Stå på Hanne!!!

Klem fra Camilla & co

Hanne sa...

Sesselja: Og det er jo nettopp utenfor vanlige adopsjonsfora sånt stoff trengs, for å nå ut til alle disse menneskene i omgivelsene våre.

Ragnhild: Du må gjerne komme til Skjetten for en klem! Men du kan godt vente til minstemann er trygt på plass, også. :o)

Camilla: Det er jo mange som synes det er vanskelig å få omgivelsene til å forstå akkurat dette. Derfor må vi prøve å hamre det inn via så mange kanaler som mulig.

Anonym sa...

Kjempeflott, Hanne! Du skriver så fint om dette i bloggen og det var en flott artikkel! Har foreløpig bare lest på nett, men ser her at det er nydelige bilder i papirutgaven! Takk og god helg!
Klem fra fillolin

Toril sa...

Artikkelen ser kjempeflott ut, kanskje jeg klarer å oppspore en avis i morgen? Krysser fingrene!

Og bildene er praktfulle, men så er det jo også en flott familie!

Klem, Toril

rikke sa...

Jeg merker at jeg er litt stolt over at Lillesøster har på seg bilgenseren hun fikk av tulletanta si til jul :)

Anonym sa...

Det er så en blir fristet til å si halleluja og amen i god Vårt Land ånd...

VELDIG BRA!

-tonje-

P.S: forøvrig overrasket over at tilknytning og utfordringer relatert til det, ikke ble tematisert på kurset deres? På kurset vi gikk på (AF) var det hovedfokus. - Forebygging, utfordringer, tips...

Hanne sa...

Toril: Tusen takk for det. :o) Ungene synes det er veldig stas med bildene. Og jeg er glad for at de valgte et hovedbilde hvor Storebror er med også, for hans skyld.

Rikke: Ja, den genseren er en skikkelig favoritt. Flink tulletante.

Tonje: Så fint at det ble tatt grundig opp på noen av kursene. Men det bekrefter jo bare at det er litt tilfeldig hva folk får snappet opp om temaet, fordi det ikke finnes noe slags samordning på sånt. Dessuten er jo ikke kursene obligatoriske, så man kan fint klare å gå gjennom en hel prosess uten å lære noe særlig om dette. Men jeg må selvfølgelig ta høyde for at kursene kan ha et annet innhold nå enn i 2005 (gisp, det er jo nesten fire år siden nå, det).

Anonym sa...

TAKK for at dere valget å stå fram i VL og at det ble en så knallbra artikkel om et så viktig emne!!! Mye lettere å informere i nettverk & familie med en evt kopi av artikkelen, så lenge som foreningene ikke har fått laget en god norsk veileder om temaet. På kurset vi var fokuserte de "vel mye på tilknytning og problematikk" , syntes vi den gangen. Men erfaringen etter to adopsjoner viser at denne røde tråden MÅ være på plass i alle forberedende kurs før adopsjon!!!