tirsdag 27. januar 2009

Pizza pizza promp

Er det andre som har stusset litt over mengden fullstendig motbydelige legemiddelreklamer som oversvømmer TV-ruta for tiden? Man kan knapt skru på TV-en uten å bli bombardert med brekk-ekkel "informasjon" om neglesopp og diaré, utflod og luft i magen.
Og alt serveres med en sånn fløyelsvennlig stemme som sier kloke og følsomme ting som "Når du får diaré har du et valg....." og "luft i magen er pinlig".
Og er ikke vagitorie et av verdens ekleste ord, så vet ikke jeg!
I løpet av et helt alminnelig TV3-program ser det omtrent sånn ut:

ferdigpizza
utflod
ferdigpizza
diaré
hårfargemiddel
neglsopp
ferdigpizza
promp



Tenk hvordan en sånn finurlig blanding av propaganda kan fikle med sjelefreden til skjøre og mottakelige sjeler, da!
"Åh, fikk så uforklarlig lyst på pizza og vagitorier!"
"Skal jeg spise eller prompe nå?"


Om ikke annet er det en effektiv metode for å få slutt på uvanen med å spise foran TV-en. Ferdigpizza included.

8 kommentarer:

rikke sa...

Pizza og vagitorier går liksom hånd i hånd, gjør de ikke?


Uæsj...

Hva slags ord er forresten "vagitorier"?? Høres ut som et skikkelig tulleord de fant opp på tullelaboratoriet sitt. Goes to show at man ikke trenger å være lege selv om man har på seg hvit frakk og bruker briller.

Toril sa...

Vagitorier høres ut som Nina Karin Monsens navn på barnelagingsklinikker...

Toril

Anonym sa...

Tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette. Det er bare du sprer gleden over slike ekle observasjoner så vi som ikke har tenkt over det også får ta del i gleden ;)

Hanne sa...

Rikke: Jeg er så glad for at jeg ikke har noe kjærlighetsforhold til ferdigpizza i utgangspunktet, for da hadde jeg virkelig slitt nå.

Toril: Hahaha! Selvfølgelig! Navnet er så ekkelt og sært at det MÅ være selveste NKM som står bak.

Trine s: Ingen årsak. Jeg liker å dra folk med meg i elendigheten.

Mathilda og Theodor sa...

Jeg er så enig! Hva er det som har SKJEDD med TVen? Plutselig en dag gikk det ikke an å slappe av foran TVen uten å begynne å tenke på løs mage og sure oppstøt! Jeg syntes TENA-reklamene var ubehagelige i mange år, men fotvortereklamen har gjort at jeg syns TENA-reklamen er koselig....!

Karen sa...

Hehehe.

Jeg har sånn sansen for deg og bloggingen din!

Anonym sa...

Linken er temmeleg klar: Av ferdigpizza blir det jo gjerne promp. Og at det er "hugnad i sams undergang" har også andre vise enn oss stadfesta. Takk for at du deler, Hanne! (Siste setning må lesast høgt med malmfull, fotvortereklamemjuk stemme.)

Anonym sa...

Jeg ser ikke så mye tv, men har også fått med meg alle de ekle temaene de tar opp. Det får være måte på åpenhet når folk spiser. Du glemte mensen! Det snakker de også mye om. Og hårfjerning og sånt.

Men hva er egentlig vagitorier?