fredag 27. november 2009

Bursdagsbarnet filosoferer

I går ble Storebror 9 år gammel. En stor dag for en ung mann. Det var sang på senga, gave og kake til frokost - men selve selskapet blir på søndag. Da skal vi ha utendørsbursdag med grill og aktiviteter.

Nok om det, egentlig vil jeg bare dele en liten betraktning han kom med i går kveld. Han satt på gulvet og lekte med den gjeveste gaven, en Republic Attack Shuttle (jada, fra Lego Star Wars).
Når han pusler sånn, hender det han tenker litt høyt samtidig.
Og i går var det altså Guds vesen, eller nærmere bestemt kjønn, som opptok ham:

"Gud er nok mann. For han er jo faren til Jesus, ikke mora"
(tenkepause)
"Eller så er hun homofil, for hun fikk jo barn med Maria"

5 kommentarer:

9na sa...

Det er gutten sin det, herlig... God fredag!

Anonym sa...

Når jeg leser sånt, så synes jeg faktisk verden går framover.

Toril sa...

Smarting! Gratulerer med overstått!

Anonym sa...

Jeg elsker elsker elsker den visdom som ligger i ungene våre!

ET sa...

Sånt blir man utrolig glad av ja! Har lest alle "gullkorn"-innleggene dine, og kost meg kongelig. Herlige unger du har! :)