fredag 6. november 2009

Fredagsdiktet: Little Red Riding Hood

I bokhandelen snublet jeg over den nyeste boka til Marian Keyes, og ettersom hun produserer uimotståelig brain candy, måtte jeg bare kjøpe en stor dose smågodt mellom to permer. Jeg har såvidt begynt å lese den, og så langt virker den litt ...rar, skal jeg være helt ærlig. Ånder og greier? Jeg er skeptisk, men vi får se hvordan det utvikler seg.

Helt foran i boka fant jeg imidlertid et dikt jeg gjerne vil dele. Værsågod, her er ukas fredagsdikt:

LITTLE RED RIDING HOOD

Once upon a time
I was you
Keeping secret
Being True

What happened child
Of golden hair
What happened then
I wasn't there

Running wild
Laughing free
Bursting sun
You reached for me

But another won your heart
That day
A smiling lie
Danced your way

You followed him
Into a wood
No one saw
The wolf in hood

And now you stand
And stare at me
Your frock is stained
Your knees are green

How do I hold your hand and stay
How do I heal
That death
In May

This day
This night
This hour
Long due

This ink
This page
This prayer
For you...

Christina Reihill

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg oppdaget dette diktet på samme måte som deg, og det ga meg gåsehud med det samme. (Og etter hvert som man leser boken skjønner man jo hvorfor det er tatt med. Jeg syntes også at den begynte litt "rart", men den kom seg veldig.)