onsdag 9. november 2011

Men jeg vil dele, ikke googleplusse

Nå har det oppstått et ørlite teknisk problem her, som jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med.

Jeg bruker Google reader. Og for lenge siden ordna jeg det sånn at når jeg trykket "del" (eller share som det heter på internasjonalt) på et innlegg, kom det opp i Lesverdig fra andre-spalten på høyresida her på bloggen. –––>

MEN! Så endra Google reader hele opplegget sitt, og da forsvant den funksjonen. Nå kan jeg bare googleplusse de postene jeg liker, og ingenting nytt blir lagt til i høyrespalten her på bloggen. Det er jo kjempeteit. Jeg vil jo dele andres fine innlegg med flere!

Og jeg har ikke klart å finne ut hvordan jeg får ordna det. Mulig jeg kunne gjort litt mer research, altså, men hvis noen vet hvordan det ordnes, blir jeg hoppende glad.

Noen?

9 kommentarer:

Undre sa...

Vi er flere som savner den funksjonen!

Jeg har ikke funnet noen god erstatning for funksjonen ennå.

Du har muligheten til dele utenfor Googles klamme labber om du sender posten du vil dele ut av Google via "Send til"-funksjonen. Du kan sende til f.eks. Twitter. En mulighet er at du rett og slett setter opp en egen Twitter-konto og sender til den og så tar du RSS-en fra Twitter og legger i sidebaren din. Men det er jo MYE mer plundrete enn å bare klikke "Share".

Hanne sa...

Sukk, det er et plundrete alternativ, ja. Pokkers google som må gjøre sånt. Jeg liker endring, jeg altså - men ikke når endringen er til det verre. Obviously.

~SerendipityCat~ sa...

Veldig, veldig synd at Google har tatt vekk den funksjonen altså. Jeg har hatt stor glede av den, både med å dele på blogg slik du gjør her, og så har jeg abonnert på hva andre "stjernemerker".

Hvorfor måtte de ta vekk dette da???

Kommer ikke til å bruke G+ noe mer av den grunn...

Betta sa...

Men kan dei berre ha fjerna han??? Det verkar ikkje heilt logisk. Eg finn han ikkje eg heller, så eg er ikkje til nokon hjelp. Det berre verkar så usannsynleg at dei har gått så langt og fjerna han... Håpar det berre er me som ikkje finn han...

Anonym sa...

Flere som er misfornøyde: http://www.google.com/support/forum/p/reader/thread?tid=4fefe6a7cf7c47bb&hl=en

Jeg tror faktisk de bare har fjernet det, for å tvinge folk over på G+

Jeg bruker en app som heter Reeder på iPad (RSS-leser), og da det kom en oppdatering til denne i går (?) var det med en advarsel om at denne dele-funksjonen med Google Reader var tatt vekk.

Anonym sa...

Flere som er misfornøyde: http://www.google.com/support/forum/p/reader/thread?tid=4fefe6a7cf7c47bb&hl=en

Jeg tror faktisk de bare har fjernet det, for å tvinge folk over på G+

Jeg bruker en app som heter Reeder på iPad (RSS-leser), og da det kom en oppdatering til denne i går (?) var det med en advarsel om at denne dele-funksjonen med Google Reader var tatt vekk.

~SerendipityCat~ sa...

Beklager, det er jeg som er "Anonym" og det var ikke meningen å dobbelt-poste kommentarer. Kløna bare litt...

Anonym sa...

Nå ser det ut til å fungere, hos meg i hvert fall ...

Hanne sa...

Meh, jeg får det fremdeles ikke til å fungere. Må nok prøve en gang til. Man må alltid det.

Men takk for tilbakemeldinger, alle sammen!