torsdag 27. november 2008

Idaho tagget meg (og jeg likte det)

Idaho tagget meg, og jeg er ikke vanskelig å be, altså.

Reglene:
1. Du må linke til den bloggen som tagget deg.
2. Lag en liste med seks (u)interessante ting om deg selv.
3. Tagg fem andre blogger, la dem vite det ved å kommentere på deres blogg.

So here goes:


1. Jeg har vært forsidepike i bladet Motor.
For et par år siden kunne jeg smykke meg med tittelen forsidepike i et blad.
Riktignok ikke i et glossy motemagasin. Undertegnede var del av en trio som prydet forsiden og et oppslag i bladet Motor, som del av en damer-snakker-om-sitt-forhold-til-bil-sak (såvidt jeg husker skrøt jeg uhemmet av hvor helsikes dyktig jeg er til å lukeparkere og at jeg kan tjuvkoble en moped). Det var noen påfallende flotte bilder, for så hvite tenner har jeg aldri hatt i virkeligheten.

2. Jeg har møtt Mr. Big fra Sex og singelliv.

Ikke bare møtt ham, men tilbragt tid sammen med ham på en hotellsuite i Stockholm. Og mens dere tar dere god tid til å tenke litt dirty om akkurat det, kan jeg betro dere at han var veldig sjarmerende og veldig hyggelig.
Før jeg avslører at jeg var der i embeds medfør, og intervjuet ham mens tre-fire sånne publicityfolk sto og fulgte med på alt som ble sagt.

3. Jeg er nesten døv på høyre øre.
Jeg hører mellomtoner sånn nogenlunde, men ikke et kvidder av høye og lave toner. Det er ikke et stort handikap i hverdagen. Noen ganger er det sågar en fordel, for jeg kan bokstavelig talt vende det døve øret til folk jeg ikke gidder å høre på.

4. Jeg synes at hveteboller med sjokoladebiter er en naturstridig avskyelighet.

Sjokolade er godt, og boller er godt. Men de to bør aldri forenes. Jeg innser at jeg er sørgelig alene om det synet, og må tåle forbløffede protester hver gang jeg ymter frempå om det.

5. Min første stormende forelskelse var i en mye eldre mann.
Han hadde sånt hvitt skjell-halskjede og langt hår i nakken, og når han lo ble jeg så forjamset at jeg måtte krype under sofaen og gjemme meg. Jeg var fire og han var tolv. Det er klart at det ikke kunne fungere. Men jeg vil alltid ha minnene om hybelkaninene som kilte meg i nesa mens sommerfuglene kilte meg i magen.

6. Folk som løper inn i ting er noe av det morsomste jeg vet om.
Jeg ler for eksempel så jeg brekker meg av den Friends-episoden hvor Rachel jogger i Central Park og løper rett inn i en hest. Det er mulig at dette henger sammen med at jeg er så inn i gamperæva (sic!) klønete, og dermed ler av ren lettelse over at det i hvert fall ikke er meg denne gangen.

Jeg tagger Rikke, Lin, Hurbrasomhelst, Lille vakre Anna og somalieren.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du har møtt mr. Big?!

Heldig..

Forøvrig er jeg helt enig at folk som krasjer med/i ting (-og mennesker) er hysterisk, og inkludert i "folk" er meg.

Hanne sa...

Jepp, jeg har møtt ham og pratet med ham - og har bilder som beviser det. :o)

Toril sa...

Jeg er helt enig: Boller er godt, sjokolade er godt, men sammen er det urk!

God natt og god helg!
Klem fra Toril

Hanne sa...

Oi, du er den første jeg har møtt som mener det samme. Selv Mannen, som ikke er veldig begestret for verken boller eller sjokkis, synes at sjokoladeboller er godt. Jeg har følt meg så alene! Og så kom du! :o)

rikke sa...

Hva er galt med dere?? Jeg synes verken boller eller sjokolade er toppen av lykke, men sammen er det himmelsk. Dere er freaks... :)

Anonym sa...

Vi er helt på linje hva angår boller med sjokolade. Enkelte ting bør holdes adskilt. Foretrekker å drikke min sjokolade til gjærbaksten. Ikke spesielt begeistret for pain au chocolat heller.

Hanne sa...

Rikke: Ut fra dette overveldende tallmaterialet kan vi trekke følgende slutning: At sjokoladeboller er for folk som ikke er store tilhengere av sjokkis og bolle i utgangspunktet. Jfr Mannen og Rikke.

Katrine: Nemlig. Å drikke sjokolade ved siden av, er en helt annen skål. En god en. Og jeg er heller ikke begeistret for pain au chocolat.

Tone sa...

Dette er første gang jeg har dumpet innom bloggen din, men en bloggerske som har de rette meningene om boller med sjokolade fortjener å sjekkes ut med jevne mellomrom! (Og for tallmaterialets skyld; jeg er også veldig glad i sjokolade og boller - hver for seg.)

Hanne sa...

Tone: Velkommen hit, og velkommen i ikke-fullt-så-anonyme-sjokoladebollehatere. :o)
Så fint at du skrev en kommentar, for da ble jeg også gjort oppmerksom på bloggen din!