tirsdag 4. oktober 2011

Musikk og butikk

Vi har vært på høstferiebesøk hos mormor og beste på Mysen. I bilen hjem i kveld har vi ønskekonsert à la Lillesøster.

Mamma, kan vi synge den sangen om fuglene i butikken?
Uhm…jeg vet ikke hvilken sang du mener.
Jo, den med fuglene som flyr inn i butikken, vet du.
Har ikke peiling, jeg.
ÅH! (irritert, nå) JOOO, den med gjøk og stær!
Alle fugler? Men den har ikke noe med butikken å gjøre?
Det har den vel! Den er jo sånn (kremter og synger): Lerka jubler høyt ihi sky. Bringer våren inn på Meny. Frost og snø de måhåtte flyyy…

…og lenger kom hun ikke før Storebror og jeg knakk sammen i latter. Det er ikke alltid så lett å være yngst når de store kjipingene ikke klarer å holde maska. Heldigvis tok hun det med godt humør.

Noen sanger er åpenbart en evig kilde til moro.

5 kommentarer:

Beate sa...

*ler* herlig

Anonym sa...

Kan nesten høre den som en jingle på en Meny-reklame. Hun har visst et eget forhold til den sangen, Lillesøster.

Hanne sa...

Beate:
Vanskelig å la være å le, ja. :)

Livet leker:
Jepp, vi voksne synger den også en del, både fordi den er så enkel å synge flerstemt og fordi den er veldig fiffig å synge samtidig med Pål sine høner. Kanskje ikke så rart at det blir litt kluss der, når jeg tenker meg om.

Trine s sa...

Denne hører jo nesten hjemme her:
http://www.kissthisguy.com/

Hanne sa...

Trine s:
Der er det et helt skattkammer. ;)