tirsdag 24. juni 2008

Støyfri BH, takk!

Kniirk, sa det.
Jeg hadde satt meg til mac-en for å jobbe litt, men ble distrahert. For hver gang jeg bevegde høyrearmen for å bruke datamusa, kom den litt rare knirkelyden. Kniirk. Lavt, men tydelig.
Jeg løftet armen. Kniiirk.
Jeg prøvde med venstre arm. Stille.
Høyre arm igjen. Kniiirk.
Lyden kom altså fra høyresiden, nærmere bestemt helt på siden av høyre pupp. Akkurat der er det plassert en liten spile.
Og da skjønte jeg hvem synderen var: Den nye BH-en. En sånn sort, lekker sak med blonder og krams. Utrolig irriterende. Man burde jo kunne regne med at undertøyet er lydløst.
Det må da finnes et regelverk for sånt. Noen EU-regler eller noe? Men et kjapt søk på nettet er nedslående. SFT lister opp en rekke støykilder, som flytrafikk, serveringssteder, leketøy og underholdning. Ja, sågar vindmøller finnes det egne støyregler for. Men ikke et ord om undertøystøy.
Her har noen forsømt seg.
Jeg lurer på om jeg kan klage:
- Jeg skulle gjerne ha byttet denne BH-en.
- Javel, passer den ikke?
- Joda, men den bråker sånn.
- ????


Så nå lurere jeg på, kjære medsøstre: Er det bare jeg som plages av knirkende BH? Er dette noe man må leve med, eller finnes det råd mot undertøystøy?

6 kommentarer:

Karen sa...

Du er ikke alene! Men jeg har dessverre ingen råd å komme med...Det virker som alle knirkeBH-ene mine har blitt liggende på bunnen av undertøyskuffen for bare å komme fram i lyset når alt annet er skittent...

Bobbelur sa...

Knirkende BH er ikke noe nytt. Men av en eller annen grunn så synes jeg aldri at de knirker så mye at jeg bryr meg om det. *gruble* Kan være min ekstremt selektive hørsel som gjør seg gjeldende der da.
Jeg har gjort en oppdagelse likevel... mine BHer knirker mindre når omfanget rundt brystkassa er mindre. De holder ikke så godt 'fast' da, men herregud - jeg kunne jo like gjerne gått uten bh jeg! Utstyret mitt er ikke SÅ stort nemlig. ;-)

Theus sa...

Haha. Likte dialogen om byttingen. Men du er ikke alene om at det bare er din BH som knirker. Vi ungdom plages også med det i blant.

Hanne sa...

Karen: Ja, jeg lurer på om jeg bør sortere undertøy i kategorien "knirk" og "lydløs" i stedet for etter farger...

Bobbelur: Heldige du som like gjerne kunne gått uten. Min forside trenger all oppbacking den kan få. ;)

Thea: Det er en slags trøst i at det ikke bare er vi gamliser som opplever knirke-BH. Det rammer altså alle generasjoner.

Anonym sa...

Jeg har på meg en bh som knirker nå! Noe så irriterende, og den er helt ny. Opplevd det før da bh'en har blitt gammel, men slett ikke når den er ny. Greit at senga knirker, men bh'en også. Haha. Lena 19

Hanne sa...

Dobbelknirk fra seng og BH må jo være uutholdelig irriterende! Godt å se at gamle bloggposter lever, for et så viktig tema bør ikke gå i glemmeboken. Foreningen for støyfrie BH-er (FFSBH) bør dannes.