tirsdag 14. april 2009

Vi er visst inne i en stim

Forrige lørdag vandret kjøleskapet heden. Heldigvis fikk vi kjøpt nytt innen helligdagene satte inn, men hendelsen gjorde et ganske kraftig og uplanlagt innhugg i finansene.

Noen dager senere fikk jeg utbetalt adskillig mindre lønn enn jeg pleier.
Men det spiller egentlig ikke så stor rolle, sånn praktisk sett, for omtrent samtidig gikk bankkortet mitt ut på dato uten at DnB hadde husket å sende meg nytt - til tross for at jeg hadde ringt dem og etterlyst kort.
Pytt pytt, hva skal man med kort i ferien, når man ikke har noe særlig penger allikevel. Eller omvendt.

Og i skrivende stund hører jeg mystiske lyder fra vaskerommet. Mye tyder på at vaskemaskinen synger (les: hviner, brøler og dunker) på siste verset.
Om så er tilfelle, blir det vask av klær i badekaret en god stund framover.
Hvis vi har råd til varmtvannet, da.

Det er tøffe tider, Baktusbror.
Og nå står EU-kontrollen av bil for døra. Jeg tviler på at verkstedet kommer til å sette pris på våre gaffatape-reparasjonsløsninger.

9 kommentarer:

rikke sa...

Tuller du?!? Det var da som bare svarte. Håper vasker'n kan gaffes så den varer litt lenger, og at EU-kontrollørene setter pris på de samme løsningene på bilen.

Og meanwhile så setter jeg inn min skjerv (les: det jeg skylder dere for å ha fôret meg i påsken) til dere i morgen tidlig, så kan dere i det minste kjøpe et vaskebrett.

Hanne sa...

Det eneste som er helt sikkert, er at vasker'n ikke kan gaffes dersom den ryker. Ja, og at verkstedet ikke setter pris på gaffaløsninger. Huttetu.

Takk for kommende bidrag til vaskebrett. Ellers kan jeg jo bare vaske klærne på magen. Hahahahaha...eheheee. Det går visst nedover på punchline-fronten også, gitt. *kremte*

rikke sa...

Hahaha, på ingen måte! Og jeg vet ikke om det sier mer om kvaliteten på punchlines generelt, eller denne. Eller begge.

Nå er forresten vår nye favoritt Simon Pegg på NRK3, i vår gamle favoritt Band of Brothers. Måtte nesten fnise litt, og det passer seg ikke i krigen.

Trine s sa...

Uff, kjedelig når så mange ting ryker samtidig. Vaskemaskiner er noe som mange hobbymekanikere kan fikse selv da, og reservedeler koster en slikk og ingenting sammenlignet med hva det koster å få en reparatør til å sette det inn i arbeidstiden ;)

God etterpåske :)

Toril sa...

Finnes det altså noe gaffatape ikke kan fikse?!

Det er egentlig det verste med å ha egen økonomi, altså uavhengig av mamma og pappa sin, at man må betale alle sånne tulleting som vaskemaskiner og clutcher og husmaling. Hvem vil liksom bruke mange tusen penger på noe så kjedelig som en vaskemaskin? Når man kan reise til Køben for mindre?! Men så må jeg jo PRIORITERE. Urk! Gleder meg så vannvittig til jeg vinner i lotto og ikke skal prioritere!!!

Roger sa...

Når f.eks. banken glemmer å sende kort, eller en statlig institusjon glemmer å betale fakturaene vi sender dem, synes jeg det er helt greit. Jeg tar det faktisk med godt humør, for jeg vet at de viser samme forståelse om jeg skulle glemme å betale lånet mitt, kringkastingsavgiften eller forskuddsskatten. Så jeg synes nok ikke du skal være så streng med dem, stakkars. Harde tider for dem nå, vet du, masse fæle ting som har ramlet i fangene deres som de ikke kan noe for.
Ellers må du bare stappe klærne dine inn i froskespiserbilen din og komme opp hit til oss i høyden, for vaskemaskina vår står ikke og går med barnetøy hele dagen. Strengt tatt står den ikke og går før klesberget truer med å velte over oss og begrave oss hver gang vi våger oss inn i vaskerommet.

Hanne sa...

Trine s: Ja, men er det ikke typisk, da? Kanskje ikke så rart egentlig, ettersom jeg antar at kjøl og vask er omtrent like gamle. Og hvitevarer nå til dags holder ikke et halvt liv, slik de gjorde i gamle dager. Vi får krysse fingrene.

Toril: Det finnes noen, dog svært få, ting gaffa ikke kan fikse. Vaskemaskin er en av dem. Jeg antar uten videre at nyretransplantasjon og rotfylling også står på den lista. Skjønt jeg er ikke helt sikker mht det siste.
Ja, det er skikkelig kjedelig å være voksen og måtte bruke penger på strømregninger, hvitevarer og andre dusteting når man heller kunne reist til Køben. Noe vi altså med tungt hjerte valgte bort denne påsken pga av dårlig råd - og det var FØR kjøleskapsepisoden. Sukk.

Hanne sa...

Roger: Hohoho. Jeg satt i telefon med banken i samfulle tjue minutter i dag (tilsammen, med alle gangene jeg ble satt over, samt en gang jeg la på etter å ha ventet på å bli satt over i altfor lang tid, før jeg ringte igjen), og jeg var skikkelig lite imponert. Til slutt kom jeg i hvert fall til en kundebehandler som hadde vett på å beklage og utstøte forståelsesfulle lyder. Det hjalp bittelitt.
Foreløpig har ikke vaskemaskina dødd helt (det er mest ralling), men jeg skal huske tilbudet ditt. Mulig du kommer til å angre. ;o)

Roger sa...

Ralling fikser du ikke med gaffa, men med treplugger, det er noe alle vet (eventuelt med en vodka til). Det funker forresten også ved rotfylling (begge deler).