tirsdag 16. november 2010

Tirsdagslyd: Superstar

Det er ikke første gang jeg nevner (les: gnåler om) den gamle favoritten Sonic Youth her på bloggen, og det ville vært fullstendig tullete å ha en tirsdagslydspalte uten dem. Men ettersom jeg har postet en del SY-sanger tidligere, skal jeg gjøre en vri og dele en coverlåt de har gjort.

Det er ingen ringere enn The Carpenters som covres her, videoen er så dorky og fin og Superstar er helt nydelig. Det var venninne Siren som opprinnelig presenterte meg for sangen på en hjemmemekka julegavemixtape hun kalte Myk pakke.



Jeg kan ikke skjønne annet enn at den bør falle i smak hos et ganske så bredt publikum. Ikke at det nødvendigvis er noe mål i seg selv, men det betyr i hvert fall at du bør gi den en sjanse uansett hva slags forhold du måtte ha til Sonic Youth fra før.
Den kommer for øvrig fra albumet If I Were A Carpenter (1994).

God tirsdag og god uke, dere.

3 kommentarer:

Merel sa...

Jeg ble nesten litt lei meg, jeg ... og det må vel være en slags kompliment til kunstnerne som står bak? Men kan jeg bestille en muntrere tirsdagslyd neste uke? (Jeg tar sjansen, enda det får meg til å framstå som en grunn og uinteressant person ...)

Hanne sa...

Merel: Men det er klart du kan ønske deg gladlyd også, jeg blir jo sjeleglad for aktive lesere med ønsker og preferanser!
Jeg lover herved at neste ukes lyd skal være muntrere. :)

Merel sa...

Takk, da gleder jeg meg til tirsdag :) Jeg vet ikke helt hva som skjedde, vanligvis klarer jeg å forholde meg til både krevende og utfordrende kulturuttrykk. Men i går kjente jeg (veldig!) at noe mer upbeat hadde gjort seg.