fredag 10. februar 2012

Er det potetpresse det heter?

Mannen skal på pokertur med kompiser i helga, og har fått ansvar for matlaging på hytta. Han står på kjøkkenet og fyller en hel ryggsekk med diverse kjøkkenredskaper fra skuffer og skap, litt sånn Olsenbanden-style. 
– Døh, tenk om jeg kommer til å få bruk for det der i løpet av helga? innvender jeg.
Han kikker lenge på meg.
– Hanne, sier han. Vennlig og kanskje litt medlidende.
– Hanne. Vi vet begge to at du ikke klarer å nevne én eneste ting som er borte fra kjøkkenet. Du kommer ikke til å merke at det mangler noe, engang. 

Hrmf. Bare fordi jeg ikke lager puré av hver eneste rotfrukt jeg kan grave fram fra hyllene til Meny.

Det aller mest irriterende er at jeg kommer til å vri hjernen som en tulling for å finne ut hva som mangler i løpet av helga. Jeg kommer til å snoke rundt i skuffer og skap som en desperat Kims lek-deltaker fra helvete.

Og jeg kommer ikke til å klare å finne det ut.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Morro! (Selv om det later til å bli en plagsomt irriterende helg...)

Tonje

Hanne sa...

Tonje:
Hehe, ja, det er forsåvidt litt moro. Og han hadde jo rett, den svinepelsen. Dessuten har jeg fått juksehjelp av venninne Rikke, som tipser om at han sannynligvis har pakket ned mandolinen. Det var godt hun nevnte den, for jeg er ikke helt sikker på hvordan den ser ut (den ligner visst ikke på musikkinstrumentet), og ikke vet jeg hvor den pleier å være, heller.

Og sånn går nu dagan...