lørdag 11. februar 2012

Storebror ser på Skavlan

Jeg ser på Skavlan mens Storebror (11) spiller på PC-en, eller hva de nå driver med for tida, disse kidsa (mulig han mobber folk, legger ut bilder han ikke har rett til, chatter med førtisju år gamle menn og kjøper masse ting så vi går konk, for hva vet vel jeg om hva unger holder på med på nett, jeg kan jo ikke kontrollere sånt).

Uansett: Jeg ser på Skavlan, Storebror følger delvis med på det samme programmet. Han liker samtaler, Storebror.

Gahr Støre og Sahlin snakker om Gro Harlem Brundtland. Storebror våkner fra spilldvalen og følger oppmerksomt med. Han lurer på om jeg husker hva som skjedde i sommer?

Klart jeg husker: Mannen og Lillesøster (da 5) var på handletur i vår hyttelokale butikk. Lillesøster styrte handlevogna med myndig hånd. Plutselig sto ei dame i veien for vogna, og Lillesøster reagerte kontant: TUT!! TUT!! utbrøt hun med sin myndigste, dype stemme, og dama hoppet forskrekket til side og slapp den lille feltmarskalken forbi.
Storebror er fremdeles imponert: Selveste Gro Harlem Brundtland, kjent over hele verden, hoppet til side for lillesøstra mi!

Så dukket John Gray opp i Skavlan-studio (han derre Menn er fra Mars, kvinner er fra Venus-fyren, gidder ikke å linke til ham, du får google det sjæl). Storebror glemte helt å følge med på PC-spillet. Han satt med åpen munn, og ble stadig mer rystet. Sa han virkelig det, mamma? Mener han virkelig at menn må få slappe av på sofaen, og at de hjelper konene når de gjør noe hjemme? Hvor er han egentlig fra?

Til slutt erklærte han at noen må skrive en ny bok. Den skal hete "Menn er fra Mars OG Venus. Kvinner er fra Mars OG Venus. Og Pluto, og Saturn, og Neptun. Hvis de vil."
– Men det blir kanskje en litt lang tittel, mamma?
– Jeg synes den høres helt fin ut, jeg.

8 kommentarer:

Lothiane sa...

Jaggu er jeg glad jeg bor i en del av verden hvor slike uttalelser blir sett på som korka og utdaterte!

Fornuftig ung mann du har. :) Jeg har en her og, han ble skikkelig flau over John Grays uttalelser.

Gray oppførte seg ufyselig, uhøflig og frekt - slett ikke oppførsel jeg ville forbundet med en dyktig terapeut. For en skrikhals...

Anonym sa...

Fin fyr, Storebror. Kjenner at eg gler meg til den boka. :-)
Helsing Berit

Anonym sa...

Jeg så Skavlan på opptak i dag, og ble sjokkert over han derre amerikanske gærningen. Han var jo fullstendig spaca, gapa og skrek, avbrøt uhøflig, gira seg opp - hjelpes meg. Og alt det mølet som rant ut av munnen hans. At de gadd diskutere med ham. At ikke Mona eller Jonas sa noe til ham av typen: Du er en liten gnom som er vant til å få vilja de bare du hyler høyt nok. Deg gidder vi ikke bruke ungdommen vår på.

Iddiot!

Nadia sa...

Barn som Storebror gir meg litt mer håp for fremtiden. Bare flere er som han kan det ikke gå for gæli, liksom.

Hanne sa...

Lothiane:
Ikke sant? Det var jo forsåvidt litt fint å se hvor oppgitte de andre i studio ble. Selv om de godt kunne tatt i litt mer i argumentasjonen sin. Tror han er en opplagt kandidat til kurset "Slutt å være tett i kålen".

Berit:
Jeg håper noen skriver den. Eller, det finnes jo sånne bøker allerede, bare uten akkurat den tittelen. Jeg håper folk leser dem, i stedet for å lese den tullete Mars-Venus-greia.

Livet leker:
Ja, var han ikke helt uhørt ubehøvlet og gæren? Som jeg sa i en kommentar på Facebook: Jeg skjønner ikke hvordan Sahlin, Jason, Gahr Støre & co klarte å holde seg rolige. Jeg hadde skalla ned fyren. Men det er kanskje min yndige kvinnenatur som snakker.

Nadia:
Det er heldigvis mange som er sånn. Jeg har også håp for framtida, og har fått enda mer etter at jeg begynte å jobbe som lærer. Så mange fine, kloke barn og unge. Virkelig!

Anonym sa...

Jeg så nettopp klippet på nett, og merket spenningen mellom dem. Topper innen politikk og kunst er ikke representative for resten av folket når det gjelder kjønnsforskjeller. Gro og Sahlin har nok mer mannlig kjønnshormoner enn snittet - ellers hadde de ikke tålt trøkket.

Forskning vs. ideologi må jo iblant kræsje, men fortsatt har meteorologen mer å fare med enn synsere...selv om også ekspertene kan bomme innimellom.

Amerikansk stil forstyrrer vår skandinaviske

Merel sa...

Hvis Storebror liker jenter, vil du en vakker dag få en svigerdatter som elsker deg! :)

Hanne sa...

Anonym:
Jeg er litt usikker på hva du vil fram til, så hvis jeg tar feil, må du gjerne korrigere. Men du mener åpenbart at kvinner som tåler en trøkk ikke bare er sjeldne, men også har en god porsjon mannlige kjønnshormoner?
Jeg er vel ikke sånn umiddelbart enig i den definisjonen. Det finnes mange beintøffe damer rundt omkring, selv om de ikke har kastet seg på politisk karriere.

Jeg er forsåvidt enig i at metereologer har mer å fare med mtp været enn hva synesere har, men skjønner ikke helt analogien. Mener du at denne Gray-fyren er metereologen her? Han er nemlig ingen vitenskapsmann - på ingen som helst måte.

Merel:
Hehe, det er lov å håpe (altså at Storebrors framtidige partner synes svigermor er ålreit)