lørdag 21. februar 2009

Noen gjør noe gøy på internettet

...og jeg vil være med!



På den eminente bloggen til Kristin fant jeg en kjempemorsom, liten sak.
Den går enkelt og greit ut på følgende:

1. Tittelen på den første tilfeldige wikipedia-artikkelen du får, er navnet på bandet ditt. http://en.wikipedia.org/wiki/Special:Random

2. De siste fire eller fem ordene i det aller siste sitatet på "Random quotations" er tittelen på bandets første album.
http://www.quotationspage.com/random.php3

3. Det tredje bildet på flickr's "explore last seven days" er albumcoveret deres, uansett hva det forestiller.
http://www.flickr.com/explore/interesting/7days

4. Bruk Photoshop eller lignende for å sette det sammen.

Jepp, som sagt, så gjort. Det viser seg at bandet mitt åpenbart gir ut en slags fransk elektronika, noe jeg ikke har all verdens befatning med sånn ellers. Men der har du internett - alltid til tjeneste for å utvide ens horisont. Så får det heller være at jeg sannsynligvis aldri ville kjøpt denne plata. Men tittelen er i det minste ganske kul, eller hva?

10 kommentarer:

rikke sa...

Jeg måtte også! Er redd vi ikke kommer til å spille på de samme festivalene i sommer, men vi vil i hvert fall alltid respektere hverandre som kunstnere. http://hvorforikkesblog.blogspot.com/2009/02/jegvilogsajegvilogsa.html

Hanne sa...

Pokker altså, Ms Moe. Ditt album er så mye kulere enn mitt. Hvorfor fikk jeg sånn elektronika-greie? HVORFOR?
Bill.mrk "lever seg lett inn i ting"

rikke sa...

Plink plonk. Mon dieu. Baguette. Pling plong.

Der har du første singel fra Integrity of your own mind. Eller: Æntegreøy øuv jøur øun mæind, om du vil :D

Hanne sa...

Hahaha! Hikst!
Men hva med din første singel? Den tittelen er avslørt på bloggen din nå.

rikke sa...

Jeg tror jeg kjenner et musikalsk samarbeid komme sigende. Skal booke studioet på jobben. Onsdag good for you?

Hanne sa...

La oss ta det til helgen, rett før (eller etter) diktatorkonferansen. ;o)

Karen sa...

Dette var veldig gøy! Man skulle ikke tro at det var så mange morsomme bandnavn så lett tilgjengelig.

Dette skal jeg faktisk benytte meg av.

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Hanne sa...

Kjære anonym som plasserte en veldig lang kommentar på bloggen min: Jeg har slettet kommentaren din. Det er ikke fordi den er sint og engasjert, eller fordi den ikke passet med mitt syn.

Jeg har slettet kommentaren fordi den er:
* insinuerende og tendensiøs
* masseprodusert (ergo spam)
*ikke direkte relevant for min blogg

Jeg forstår utfra det du skriver at du har behov for å redigere inntrykket av en blogger jeg har kommentert hos, og at du gjerne vil sette vedkommende på plass. Jeg har naturlig nok (ettersom jeg verken kjenner deg eller bloggeren) ikke peiling på hva det dreier seg om, og jeg har ingen forutsetninger for å ta noe standpunkt i saken.

Det er i seg selv ikke noe stort problem, men du kommer med veldig sterke beskyldninger i kommentaren din; en kommentar som potensielt kan være identifiserende.
Vil du virkelig dette?

Jeg er i hvert fall usikker på om dette er noe jeg vil ha publisert på bloggen min. Om du synes jeg tar feil og kan begrunne det, setter jeg gjerne kommentaren inn igjen. Jeg har spart alt som er skrevet.

Hanne sa...

Karen: Knock yourself silly! :oD