lørdag 16. januar 2010

Fredagsdiktet: Eg er sorg og glede

Jada, jeg vet at det er lørdag i dag og at fredagsdiktet burde vært på plass i går. Men i går hadde jeg ikke et øyeblikks tid til å drive med diktposting, derfor denne forsinkelsen. Jeg beklager. Som plaster på såret kommer et alldeles vakkert dikt av Tor Jonsson. Og kanskje et bonusspor i løpet av uka.


Eg er sorg og glede

Skap meg ikkje om med skugge.
Eg vil vera den eg vart.
Eg er sorg i kvite klede,
Eg er gleda kledd i svart.

Skap meg ikkje om med glede
eg vart den eg ville bli :
Konge i eit ukjent rike,
Slave i mi eiga tid.

Tor Jonsson

2 kommentarer:

Hønemor sa...

Hei, hei. Jeg fant bloggen din gjennom et googlesøk da jeg søkte på stell av afrikansk hår.
Skulle så gjerne stilt deg noen spørsmål (jeg er desperat) om du har tid og lyst. Har lett etter mail adresse her inne, men finner ingen. Kan jeg sende deg en mail om det ikke er mye bry?
Min mail er blogg.post@live.no

Hanne sa...

Jeg sender deg en mail, jeg. :)