tirsdag 19. juni 2012

Når gjødsla du blomsten din sist?

Det er absolutt ingen grenser for hvor stappteite vi damer er. I hvert fall hvis kvinneretta reklame skal være noen indikasjon på hvordan det står til med våre kognitive evner. Vi er åpenbart så virkelighetsfjerne at vi kjøper hva det skal være av budskap og virkemidler, det er ikke mulig å undervurdere oss nok.  

Jeg har surmult om dette før, men på langt nær tilstrekkelig. Så la oss ta en bitteliten ny runde, dere. I dag snubla jeg nemlig over disse produktene på Tarapi-siden på Facebook. Det er Dr. Greve som står bak herligheten. Og den gode doktoren synes åpenbart at jeg burde pusle mer med hagestell:


Ta vare på blomsten din, hvisker dr. Greve og hans medsammensvorne innsmigrende.
Den sarte, delikate blomsten, som må vannes og godsnakkes med og som dufter så godt i hagen sin at....AAARGH, jeg klarer ikke å fortsette. For de snakker jo ikke om hageblogging eller stell av engelske roser. De snakker om MENSEN. Og TAMPONGER.

Og da lurer jeg på, Lilleborg: Har dere ingen menstruerende kvinner overhodet i markedsavdelingen deres? Hvor mange av dem omtaler kjønnsorganene sine som "blomsten sin"?
Den eneste jeg vet om er Monica i Friends, og selv hun gjorde det bare i den alternative tidslinjen i serien (den som gikk over to-tre episoder, hvor Monica var ekstra dorky og virkelighetsfjern).

Jeg vet at dere har enorme markedsføringsbudsjetter, og kan ikke annet enn å lure på om dere foretar markedsundersøkelser i en tilsvarende alternativ virkelighet?

Jeg skal slenge på et tips til dere, fordi jeg er så grei. Denne bør dere sette pris på. Hvis dere på død og liv skal gjøre om menstruasjon og underliv til en temafest, og samtidig vil nå ut til oppegående damer som ikke gidder å bli sammenligna med sarte blomsterpiker hver gang de menstruerer, vel å merke.

Jeg kan ikke ta kred for tipset selv, for jeg fant det i et Nemi-blad for et par år siden. Men dette er tamponger jeg ville kjøpt:






13 kommentarer:

Undre sa...

Takk! <3

Ingrid sa...

Argh, så sant!!! Gi meg en sjørøvertampong når som helst!

Toril sa...

Putter kapteinen den på plass?:-)

MammaMy sa...

Ha-ha. Blomsten? Seriøst? Dette var lavmål ja!

Gråbekka`s Blogger sa...

Hehe, elsker når aggresjon kommer så saklig å flott ut:) Hadde så gått for sjørøvertampongen:)

Hanne sa...

Undre:
Selv takk!

Ingrid:
Ikke sant? Sjørøvertamponger er så innmari mye tøffere hvis man først skal drive med tematisering av mensen.

Toril:
Jeg vil i hvert fall tro at det følger med en sånn liten krok i pakka, omtrent som gaven i frokostblandinga. Men det er mulig man må finne kapteinen sjæl.

Hanne sa...

MammaMy:
Jepp, blomsten. Den rosa blomsten. Den sarte, rosa blomsten. *pføy*
Jeg er så glad for å bli tatt på alvor.

Gråbekka:
Takker! Og selvsagt går vi for sjørøvertampongene. Hva som helst, egentlig, så lenge vi slipper å forholde oss til hagestell-analogien.

Kirsten sa...

Sjørøvertampongen var helt klart mye bedre markedsføring av dille-kose-praten om blomsten!

Men - det jeg først assosierte det du skrev om, var noe jeg leste om for en haug med år siden. Det var ei litt alternativ dame som brukte tøybind, og når hun skylte disse opp før vask, brukte hun skyllevannet som gjødsling til blomstene sine (inne i stua mener jeg å huske, men det er mulig jeg husker feil). Og så var det et bilde der hun gikk rundt med vannkanne og pratet til blomstene mens hun vannet og gjødslet dem...

*grøss*

Hanne sa...

Kirsten:
Uhg, så denne dama gjødsla faktisk blomsten sin - med blomstersaft, så å si (hvis vi skal tvilholde på dr.Greve-analogiene). Det er jo en...kremt...spennende variant.

medkattutenkanin sa...

Hjertelig, Hanne ..:-)

Helga Marie sa...

Amen!

Hanne sa...

Medkattutenkanin:
Takker. :)
Fiffig navn, forresten - og fin blogg. Nå har jeg lagt deg inn i rss-feeden min.

Helga Marie:
:)

Toril sa...

Kjære Kirsten
Takk for de bildene. Synd jeg aldri kommer til å få dem ut av hodet...
Mvh Toril