tirsdag 20. oktober 2009

Når bokhylla svarer

Jeg fant en veldig morsom spørsmålsgreie borte hos Kristin, og den må jeg sporenstreks benytte meg av selv (Kristin har fått den fra andre, du kan følge sporet her).
Konseptet er som følger:
Besvara frågorna genom att använda titlar från böckerna i din bokhylla.



Er du mann eller kvinne?
Egalias døtre

Beskriv deg selv
Vandre med vers

Hvordan har du det?
Magi i praksis

Beskriv stedet du bor på
Smak av Romerike

Hvor ønsker du å reise?
Veien til Xanadu

Beskriv din beste venn
Den tvilsomme tvilling

Hva er din favorittfarge?
Tante Grønn, tante Brun og tante Fiolett

Hvordan er været akkurat nå?
Stjerner lyser hvite

Hva er din favorittårstid?
Insektsommer

Om livet ditt var et tv-program, hva skulle det hete?
For alle vinder

Hva betyr livet for deg?
Sju undringens mil

Hvordan er parforholdet ditt?
La den rette komme inn

Hva er du redd for?
Fear of Flying

Dagens aforisme
Det svundne er en drøm

Hvilket råd vil du gi andre?
Love All the People

Hvordan vil du dø?
Den siste striden

Ditt motto
Det vil helst gå godt


Nå er det din tur!

4 kommentarer:

Fran sa...

Kult! Trivelig bokhylle. Ut fra hva den viser, så vil jeg ikke tro at du har ordnet bøkene alfabetisk....:)

Hanne sa...

Haha, nei - ikke noe alfabetisk her i gården. Jeg har så mange bøker at det kniper litt på hylleplassen. Foruten tre sånne Billy-hyller, har vi noen dypere bokhyller hvor bøkene står dobbelt, med de minst populære bakerst/innerst.
Men jeg har en slags (veldig subjektiv) orden på dem allikevel. Og jeg får meg ikke til å kaste bøker - med noen veldig klare unntak. :)

Roger sa...

Det er juks å rydde i bokhylla før man tar bilde av den til bloggen sin! Gøyal idé, med så mange løsninger at man burde gjøre det hver dag. Håper jeg ikke har surret for mye:
1. Sin egen herre
2. A short History of Nearly Everything
3. Mellom evne og higen
4. A Painted House
5. The Beach (sjelden til meg å være, men slett ikke avskrekkende akkurat i dag)
6. A Man in Full
7. Black and Blue
8. Kalde netter
9. Syndere i sommersol
10. Frestelsernas Berg
11. På kjøret
12. Noen som elsker hverandre
13. Delt førsteplass mellom "Den tapte barndommen" og "Enhjørninger og avsagde hagler"
14. Verden er ny
15. Hail, hail, rock'n roll
16. Moving the Mountains
17.Ung må verden ennu være

Hanne sa...

Roger: Jeg lover at jeg aldri skal style bokhylla igjen. Det var et engangstilfelle, heretter kjører jeg knallhardt på naturlig look.

Jeg må nok bare innse at minimalisme duger ikke for meg - på noe område, egentlig.

Takk for finfine svar. Du har helt rett i at det var mange løsninger, på noen av punktene, i hvert fall. Det var litt ujevnt for meg: Noen steder hadde jeg massevis av titler å velge mellom, andre steder var det vanskelig å hoste opp en enkelt tittel.
Moro var det lell.